Ayudas hostelería COMUNIDAD VALENCIANA
DECRET 17/2021, de 29 de gener, del Consell, d’aprovació de les bases reguladores i concessió directa d’ajudes a empreses i persones treballadores autònomes dels sectors de l’hostaleria, tant allotjament com restauració, agències de viatge, activitats artístiques, recreatives i d’oci, per la Covid-19.
(DOGV de 02.02.2021)
Mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d’octubre, el Govern va declarar l’estat d’alarma per a contindre la propagació d’infeccions causades pel SARS-CoV-2, a la vista de la tendència ascendent de casos i la dificultat de control de la pandèmia. Estat d’alarma que va ser prorrogat per Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, fins al pròxim 9 de maig de 2021.
Aquest Reial decret va adoptar una sèrie de mesures restrictives per a fer front a l’expansió del virus i va delegar en les autoritats competents de les comunitats autònomes l’adopció de les mesures necessàries en el seu àmbit territorial.
En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, atesa l’expansió de la infecció, diferents decrets del president, i resolucions de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública com a màxima autoritat sanitària han establit limitacions a la llibertat de circulació, a l’entrada i eixida del territori de la Comunitat Valenciana, a la permanència de grups de persones en espais públics i privats, i a les activitats de les empreses.
La Resolució de 19 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s’estableixen mesures excepcionals i addicionals en l’àmbit de la Comunitat Valenciana com a conseqüència de l’agreujament de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 ha acordat el tancament preventiu i la suspensió cautelar d’activitats, entre altres, dels establiments i activitat d’hostaleria i restauració, bars, cafeteries, restaurants i establiments d’oci i entreteniment, amb determinades excepcions, així com l’avançament de l’horari de tancament de locals comercials, llevat que es tracte d’activitats comercials essencials.
Aquestes noves mesures sanitàries de contenció, juntament amb les que ja estaven aplicant-se des del principi de la pandèmia, l’expansió de la malaltia i la incertesa generada han afectat el comportament dels ciutadans i molt significativament l’activitat de les empreses, que s’ha vist considerablement reduïda i fins i tot paralitzada en nombrosos sectors, amb importants pèrdues de rendes per a llars, autònoms i empreses.
Un dels sectors més afectats per la pandèmia i amb les mesures adoptades per les autoritats és el de l’hostaleria, turisme i oci. És per això que les empreses i persones treballadores autònomes d’aquests sectors resulten prioritàries a l’hora de rebre el suport de la Generalitat amb la finalitat de poder mantindre l’ocupació i resistir financerament durant els pròxims mesos. El decret llei aprovat hui pel Consell estableix mesures econòmiques extraordinàries dirigides a persones treballadores, empreses i persones treballadores autònomes per a pal·liar la crisi derivada de la pandèmia i preveu tres tipus d’ajudes directes de naturalesa urgent i extraordinària, entre elles les dirigides a empreses i persones treballadores autònomes incloses en els CNAE-09 dels esmentats sectors d’activitat, amb una previsió econòmica inicial de 80.000.000,00 d’euros.
Les ajudes regulades en aquest decret podran finançar-se a càrrec del Programa Operatiu FSE 2014-2020 de la Comunitat Valenciana, mitjançant l’Objectiu Específic REACT-UE 1 «Donar suport a l’accés al mercat de treball, la creació de llocs de treball i l’ocupació de qualitat, així com el manteniment de l’ocupació, inclosa l’ocupació juvenil, i l’ocupació als treballadors per compte propi i als emprenedors». Aquesta actuació s’aplica en el marc dels fons estructurals com a resposta de la Unió Europea a la pandèmia.
Aquest decret es dicta en aplicació del decret llei abans esmentat, de 29 de gener de 2021, que preveu que les ajudes s’articularan en forma de subvencions de concessió directa i que les seues bases reguladores i la convocatòria s’establiran a través de decret del Consell, tramitat pel procediment d’urgència.
Per tot el que s’ha exposat, i després d’haver-se seguit els tràmits que es recullen en l’article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en virtut de l’article 28.c, de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i a proposta del conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball prèvia la deliberació del Consell en la reunió de 29 de gener de 2021,
DECRETE
Article 1. Objecte i àmbit
L’objecte d’aquest decret és aprovar les bases que regulen la concessió, en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, de les ajudes dirigides a donar suport a la viabilitat econòmica de les empreses i persones treballadores en règim d’autònom de la Seguretat Social afectades per la Covid-19, per a reforçar la seua continuïtat i possibilitar el manteniment dels seus treballadors i treballadores.
Article 2. Procediment de concessió
Aquestes subvencions es concediran de manera directa, de conformitat amb l’article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per concórrer raons d’interés públic, econòmic i social. En concret, el caràcter singular d’aquestes subvencions deriva de la naturalesa excepcional, única i imprevisible dels esdeveniments que les motiven.
Article 3. Beneficiàries i requisits
1. Podran ser beneficiàries d’aquestes ajudes:
a) Les empreses i persones enquadrades en el règim de treballadors autònoms de la Seguretat Social que, a la data de publicació d’aquest decret, disposen d’almenys un compte de cotització amb persones treballadores en alta en l’àmbit de la Comunitat Valenciana i l’activitat econòmica de la qual es classifique en algun dels codis de la CNAE-09 que figuren en l’annex.
b) Les persones enquadrades en el règim de treballadors autònoms de la Seguretat Social que desenvolupen a la Comunitat Valenciana una activitat econòmica classificada en algun dels codis de la CNAE-09 que figuren en l’annex.
2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. No obstant això, s’exonera els beneficiaris de l’obligació d’estar al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Article 4. Quantia de les ajudes
1. Per a les persones o entitats beneficiàries a què fa referència la lletra a) de l’article 3.1, la quantia de l’ajuda ascendirà, per cada persona que a la data de publicació d’aquest decret figure d’alta amb contracte laboral en els codis de comptes de cotització de la Comunitat Valenciana i sempre que estiguen vinculades a algun dels CNAE que figuren en l’annex, amb el límit de 12.000,00 euros per codi de compte de cotització, a 600,00 euros en el cas de contractes a jornada completa i a 300,00 euros en el cas de contractes a jornada parcial.
2. Per a les beneficiàries a què fa referència la lletra b) de l’article 3.1, l’ajuda ascendirà a 600,00 euros.
Article5. Dotació pressupostària
1. La dotació d’aquestes subvencions ascendeix a un import global màxim estimat de 80.000.000,00 euros. Aquesta dotació serà objecte de territorialització provincial amb caràcter estimatiu, d’acord amb el que s’exposa a continuació:
Alacant: 32.700.000,00 euros.
Castelló: 9.000.000,00 euros.
València: 38.300.000,00 euros.
2. Aquestes ajudes podran finançar-se a càrrec del Programa Operatiu FSE 2014-2020 de la Comunitat Valenciana, mitjançant l’Objectiu Específic REACT-UE 1 «Donar suport a l’accés al mercat de treball, la creació de llocs de treball i l’ocupació de qualitat, així com el manteniment de l’ocupació, inclosa l’ocupació juvenil, i l’ocupació als treballadors per compte propi i als emprenedors». A aquest efecte, i vinculat al caràcter excepcional de l’objecte i finalitat de les ajudes, mitjançant el corresponent expedient de modificació pressupostària, podran generar-se els crèdits corresponents en l’estat de despeses del pressupost, amb l’informe previ de la direcció general competent en fons europeus, sense que siguen aplicables els criteris i requisits establits en l’article 50.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.
3. D’acord amb l’últim paràgraf de l’article 168.1.C de la Llei 1/2015, aquestes ajudes s’imputaran a la línia de subvenció que s’habilite mitjançant el corresponent expedient de modificació pressupostària, en l’aplicació 31.02.00.0000.32251.4 de l’estat de despeses del pressupost de la Generalitat per a 2021.
4. L’alteració de la distribució territorial estimativa de la dotació no necessitarà una nova convocatòria. No obstant això, aquesta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense que això implique l’obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l’inici de nou còmput de termini per a resoldre.
5. La dotació pressupostària prevista en aquest article podrà ser incrementada mitjançant decret del Consell, sense que això implique l’obertura d’un nou termini per a presentar sol·licituds ni l’inici d’un nou còmput per a resoldre. Els eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibilitaran que es dicten resolucions de concessió complementàries per a aquelles sol·licituds que, complint tots els requisits, hagueren sigut denegades per esgotament del crèdit.
Article6. Termini i forma de presentació de sol·licituds
1. El termini per a la presentació de sol·licituds s’iniciarà a les 09.00 hores del 4 de febrer de 2021 i finalitzarà a les 23.59 hores del 17 de febrer de 2021.
2. Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat a través del procediment «EMPCOV 2021 Suport a la viabilitat d’empreses i persones treballadores en règim d’autònom afectades per la Covid 19». En la pàgina web de LABORA http://www.labora.gva.es/es/empreses/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio estarà disponible la informació sobre la convocatòria i s’habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.
3. La presentació de les sol·licituds s’efectuarà realitzant dos tràmits:
3.1. Tràmit un: sol·licitud de data i franja horària per a presentar la sol·licitud (no requereix signatura electrònica).
Per a sol·licitar l’assignació de data i franja horària per a presentar la sol·licitud, s’accedirà al procediment telemàtic «EMPCOV 2021 Suport a la viabilitat d’empreses i persones treballadores en règim d’autònom afectades per la Covid 19», on s’haurà de prémer l’enllaç «cita prèvia per a la presentació de sol·licitud d’ajudes per al programa EMPCOV 2021».
En aquest tràmit només haurà d’introduir-se la identificació de l’empresa o persona treballadora autònoma per a la qual se sol·licita l’ajuda (no del seu representant), un correu electrònic i un telèfon de contacte.
El sistema informarà del termini assignat per a presentar la sol·licitud.
3.2. Tràmit dos: presentació de la sol·licitud (requereix signatura electrònica).
Dins de la franja assignada, s’accedirà de nou al procediment «EMPCOV 2021 Suport a la viabilitat d’empreses i persones treballadores en règim d’autònom afectades per la Covid 19», a través del qual es presentarà la sol·licitud i restant documentació requerida.
4. Si el tràmit dos es realitza en la franja assignada, el sistema retrotraurà la data de presentació de la sol·licitud al moment en què es va completar el tràmit u. Si la sol·licitud no es presenta completa en el tràmit dos o es realitza fora de la franja assignada, la data de presentació de la sol·licitud (data de criteri) serà aquella en què efectivament s’haja presentat completa la sol·licitud.
5. Per a realitzar el tràmit dos s’haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb el certificat admés per la seu electrònica de la Generalitat (https:// sede.gva.es).
6. La presentació de sol·licituds mitjançant representant requerirà l’autorització prèvia a través del registre de representants (https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/), sense perjudici del que es preveu en la lletra d) de l’article 7.1.
7. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del descrit en aquest article serà inadmesa.
8. Només s’admetrà una sol·licitud per empresa o persona treballadora autònoma, en la qual, si escau, es detallaran els comptes de cotització pels quals sol·licita l’ajuda.
Article7. Documentació que ha d’aportar-se en el tràmit dos
1. Juntament amb el formulari de sol·licitud, s’aportarà la documentació següent:
a) Dades sobre l’ajuda sol·licitada (annex I).
b) Dades de domiciliació bancària.
c) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en curs (annex II), de conformitat amb l’indicat en la disposició addicional segona.
d) Formulari relatiu a la representació (annex III), per a l’exclusiu cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant.
2. En la sol·licitud haurà de constar l’autorització expressa del sol·licitant perquè LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació (d’ara en avant LABORA) puga obtindre de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació següent:
a) Situació d’alta en el RETA del sol·licitant i codi CNAE-09 associat en el qual es classifica l’activitat del treballador o treballadora en règim d’autònom.
b) Nombre de persones en situació d’alta respecte de les quals hi haja l’obligació de cotitzar en funció del codi del tipus de contracte de cadascuna d’elles i codi CNAE-09 en el qual es classifica l’activitat de l’empresa respecte de cada codi de compte de cotització.
3. Així mateix, haurà de constar l’autorització expressa del sol·licitant perquè LABORA puga obtindre a través de la Plataforma Autonòmica d’Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte la informació relativa al següent:
a) Identitat de la persona física sol·licitant i, si escau, de la seua representant.
b) Certificació de l’Agència Estatal d’Administració Tributària relativa al domicili fiscal i als epígrafs que figuren d’alta en l’IAE.
Article8. Instrucció
1. La instrucció del procediment correspondrà als serveis territorials competents en matèria d’ocupació de LABORA.
2. Examinades les sol·licituds, l’òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió a l’òrgan competent per a resoldre.
3. La concessió de la subvenció, fins a esgotar el crèdit disponible, s’efectuarà en funció de la data de criteri (dia/hora/minut/segon) a què fa referència l’article 6.4. En cas que diferents sol·licituds tinguen la mateixa data de criteri, es desempatarà en funció del seu número d’expedient més baix.
4. El procediment podrà resoldre’s de manera parcial, a mesura que els sol·licitants presenten la totalitat de la documentació exigida.
Article9. Resolució i recursos
1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA o òrgan en què aquesta delegue.
2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se la persona o entitat beneficiaria.
3. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de 3 mesos des de l’entrada de la sol·licitud en la seu electrònica de la Generalitat. Transcorregut aquest termini sense que s’haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud s’entendrà desestimada.
4. La resolució contindrà informació de l’import previst de l’ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.
5. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan, en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la seua notificació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent Jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l’article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Article10. Mitjà de notificació
1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a això s’haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es remetrà un avís a l’adreça de correu electrònic que figure en l’expedient, on s’informarà de la posada a la disposició d’una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l’avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.
2. Per a la notificació indicada en l’apartat anterior podrà aplicar-se el codi segur de verificació com a signatura electrònica.
Article11. Justificació i forma de pagament
Atés que la subvenció es concedeix en atenció a la situació d’alta en seguretat social de la persona sol·licitant i les persones treballadores per compte d’altre per les quals aquella cotitza, la justificació es realitzarà mitjançant l’acreditació de tal situació a través de l’intercanvi de dades amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i, en el seu cas, altres administracions públiques, d’acord amb el que es preveu en l’article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La liquidació i pagament de les ajudes s’efectuarà una vegada justificat el compliment dels requisits amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud i la comprovació realitzada d’ofici d’acord amb el que es preveu en l’apartat anterior.
L’import de l’ajuda es lliurarà d’una sola vegada després que es dicte la resolució de concessió.
Article12. Obligacions
A més del que es disposa en l’article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries:
a) Facilitar totes les dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li siga requerida per LABORA.
b) Comunicar a LABORA qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.
c) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l’article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas d’haver percebut durant un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 10.000,00 euros. En concret, hauran de publicitar en la seua pàgina web (si en tenen) l’obtenció d’aquesta subvenció.
d) Sotmetre’s a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015, i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control.
Article13. Minoració i reintegrament
1. Donaran lloc a l’obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l’exigència de l’interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s’acorde la procedència del seu reintegrament, els casos contemplats en l’article 37 de la Llei 38/2003. En particular procedirà el reintegrament total de l’ajuda en el supòsit de falsedat de les declaracions responsables presentades.
2. De conformitat amb l’apartat d de l’article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d’abril, l’incompliment del que es disposa en la lletra c) de l’article 12 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, després del procediment sancionador previ que se sotmetrà al que es disposa en el títol III de la Llei 2/2015.
3. El que es disposa en els apartats anteriors serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d’acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.
Article14. Règim de compatibilitat
Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada, nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
Article15. Incidències
La persona titular de la Direcció General de LABORA o òrgan en què aquesta delegue tindrà la competència per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Normativa aplicable
1. Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el seu reglament, i altra normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
2. En resultar susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu, són d’aplicació el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s’estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s’estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell; modificat pel Reglament (CE) 2020/2221 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de desembre de 2020 pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 303/2013 pel que fa als recursos addicionals i les disposicions d’execució a fi de prestar assistència per a afavorir la reparació de la crisi en el context de la pandèmia de Covid-19 i les seues conseqüències socials i per a preparar una recuperació verda, digital i resilient de l’economia (REACT UE). Així mateix, se subjecten al Reglament (UE) núm. 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell, o els reglaments europeus que puguen dictar-se en la seua substitució per a futurs períodes de programació dels fons estructurals. Aquesta actuació resulta així mateix susceptible de finançament per qualsevol altre fons que puga aprovar la Unió Europea i, per tant, li resultarà d’aplicació la normativa que el regule; Reglament (UE) 2020/460 el Parlament Europeu i del Consell de 30 de març de 2020 pel qual es modifiquen els Reglaments (UE) núm. 1301/2013, (UE) Núm. 1303/2013 i (UE) n.o 508/2014, quant a mesures específiques per a mobilitzar inversions en els sistemes d’atenció sanitària dels Estats membres i en altres sectors de les seues economies, en resposta al brot de Covid-19 (Iniciativa d’inversió en resposta al coronavirus); Reglament (UE) 2020/521 del Consell de 14 d’abril de 2020 pel qual s’activa l’assistència urgent en virtut del Reglament (UE) 2016/369, les disposicions del qual es modifiquen considerant el brot de Covid-19; Reglament (UE) 2020/558 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 d’abril de 2020 pel qual es modifiquen els Reglaments (UE) núm. 1301/2013 i (UE) núm. 1303/2013 pel que fa a mesures específiques per a oferir una flexibilitat excepcional en l’ús dels Fons Estructurals i d’Inversió Europeus en resposta al brot de Covid-19.
Segona. Dret de la competència
1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L352 de 24 de desembre de 2013 (modificat pel Reglament (UE) Núm. 972/2020 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, publicat en el DOUE L215 de 07.07.2020). Per aquest motiu, no podran concedir-se a empreses dels sectors següents:
a) Pesca i aqüicultura, regulats pel Reglament (CE) núm. 104/2000 del Consell.
b) Producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l’annex I del Tractat).
c) Les ajudes concedides a les empreses que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:
c.1) quan l’import de l’ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat de productes d’aquest tipus adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.
c.2) quan l’ajuda estiga supeditada al fet que una part o la totalitat d’aquesta es repercutisca als productors primaris.
d) Activitats relacionades amb l’exportació a tercers països o estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l’establiment i l’explotació d’una xarxa de distribució o a altres despeses corrents vinculades a l’activitat exportadora.
e) Ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en compte d’importats.
2. L’aplicació d’aquest règim suposa que l’import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s’entendrà per única empresa la definició establida en l’apartat 2 de l’article 2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió) no excedirà de 200.000,00 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan una única empresa realitze per compte d’altri operacions de transport de mercaderies per carretera l’import total de les ajudes de minimis concedides no excedirà de 100.000,00 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.
3. Les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en aquest últim Reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conformement a altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s’estableix en l’apartat 2 de l’article 3 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió.
4. Les ajudes de minimis no s’acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedeix de la intensitat d’ajuda o de l’import d’ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d’exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d’un reglament d’exempció per categories o d’una decisió adoptats per la Comissió.
5. A aquest efecte, en la convocatòria es requerirà la presentació d’una declaració responsable sobre altres ajudes de minimis (subjectes a aquest o altres reglaments de minimis) concedides al beneficiari durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en curs. Així mateix, es requerirà la presentació d’una altra declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l’apartat 2 de l’article 5 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió.
Disposicions finals
Primera. Habilitació per a l’aplicació i execució
1. S’habilita la persona titular de la Direcció General de LABORA per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per a l’aplicació i execució d’aquest decret.
2. Les instruccions, models de sol·licitud i qualsevol altra informació rellevant per a la tramitació de les sol·licituds es publicaran en l’apartat EMPCOV 2021 de la web de LABORA.
Segona. Efectes
Aquest decret produirà efectes a partir de l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Contra aquest decret, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant l’òrgan que ha dictat l’acte, en el termini d’un mes des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d’acord amb el que es disposa en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l’endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 10, 44 i 46 de l’esmentada Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici que s’utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.
València, 29 de gener de 2021
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller d’Economia Sostenible,
Sectors Productius, Comerç i Treball,
RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ
ANNEX
CNAE-09 als quals es dirigeixen les ajudes
5510 Hotels i allotjaments similars
5520 Allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada
5530 Càmpings i aparcaments per a caravanes
5590 Altres allotjaments
5610 Restaurants i llocs de menjars
5621 Provisió de menjars preparats per a esdeveniments
5629 Altres serveis de menjars
5630 Establiments de begudes
5914 Activitats d’exhibició cinematogràfica
7911 Activitats de les agències de viatges
7912 Activitats dels operadors turístics
7990 Altres serveis de reserves i activitats relacionades amb aquests
8230 Organització de convencions i fires de mostres
9001 Arts escèniques
9002 Activitats auxiliars a les arts escèniques
9003 Creació artística i literària
9004 Gestió de sales d’espectacles
9102. Activitats de museus
9103. Gestió de llocs i edificis històrics
9311 Gestió d’instal·lacions esportives
9312 Activitats dels clubs esportius
9313 Activitats dels gimnasos
9319 Altres activitats esportives
9321 Activitats dels parcs d’atraccions i els parcs temàtics
9329 Altres activitats recreatives i d’entreteniment